''Kukuryku na reczniku'' M. Kownackiej uczy dzieci czystosci:)



Hej,
Wszystkie zmagamy sie z wyuczeniem dzieci rutyny czystosci. Staramy sie wpoic naszym dzieciom pewne zasady. Pomocna okazac sie moze jedna ,krotka, niepozorna ksiazeczka pt.'Kukuryku na reczniku'' autorstwa: Marii Kownackiej.
Jest to zestaw kilku opowiadan ,ktore nie tylko sa ciekawe dla dziecka ale tez ucza je zasad higieny. Nauka bez przynudzania? Niemozliwe powiecie? A jednak..

Ksiazeczka sklada sie z kilku bardzo krotkich opowiadan z moralem. My zawsze w trakcie czytania,analizowalismy po kawałku,fragmenty kolejnych rozdzialow. Jaki byl problem ukazany? CO sie stalo? Jak udalo sie rozwiazac problem? Czemu dana zasada czystosci jest ważna?


W ksiazeczce znajdziemy m.in. rozdzial o:
-myciu zebow
-myciu rak przed jedzeniem
-zamiataniu i sprzataniu w pokoju
-wieczornym myciu uszu ;)
Przyznam,ze kiedy ksiazka trafila do naszego domu to moje, starsze dzieci byly juz wyuczone zasad higieny. Nie mam problemu z zaciagnieciem ich do kapieli i nie musze np. przypominac o umyciu zabkow po posilku.Jednak zarowno corka jak i syn,chetnie sluchali opowiesci i z zapalem "tlumaczyli" glownym bohaterom czemu warto byc czystym i porzadnym;)  Poza tym wspolne czytanie ksiazek przed zasnieciem, gdy dzieci leza juz w pizamkach w swoich lozkach, uspokaja i dzieci szybciej dzieki temu zasypiaja.

Serdecznie polecam ksiazeczke.
Jest nie tylko pouczajaca ale rowniez ciekawa. Opowiadania sa napisane prostym jezykiem a  bohaterowie sa barwni.

Znacie te ksiazeczke? Czytacie dzieciom przed snem?
polecam  i milego dnia:)

Komentarze

  1. ach ta autorka sentyment do niej mam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już jako dziecko uwilebiałam tą autorkę. Muszę przypomnieć sobie... poczytać tym razem dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tez czesto wracamy do lektur z dziecinstwa. Nasze dzieci lubia sluchac wieczorem opowiadan i wierszykow.

      Usuń
  3. Oooo takich książeczek nigdy za wiele :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem Młoda Babcia7 maja 2018 04:06

    Pani Kownacka zawsze się sprawdza i nigdy "nie starzeje" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo taka książeczka byłaby dla nas na czasie :) Nie mogę czasami młodszego zagonić do łazienki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książeczka, bardzo ładnie ilustrowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilustracje swietnie oddaja tresc i moje dzieci bardzo lubily je ogladac:)

      Usuń
  7. Fajne ilustracje :) Takie książki też są fajne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziekuje za przeczytanie mojego postu. Moze zostawisz komentarz:-) Milo bedzie poznac twoje zdanie na ten temat:-)

Nie musisz zostawiac linkow bo odwiedzam komentujacych :-)