WYBORNY SERNIK ,na kazda okazje (twarog bez mielenia)



Hej.
Sernik to jedno z tych ciast , ktore pasuja na kazda okazje. Swietnie sprawdzi sie na urodziny, impreze imieninowa w pracy, leniwe popoludnie z ksiazka i malym co nieco, spotkanie ze znajoma  przy kawie, Boze Narodzenie czy Wielkanoc (oczywiscie).
Rodzai sernikow jest cala masa. Ja osobiscie znam 2 czy 3 swietne przepisy. Dzis chcialabym pokazac Wam przepis na Wyborny Sernik , ktory przygotowuje sie z prawdziwego twarogu bez wczesniejszego mielenia. Idealna opcja dla tych osob, ktore nie sa przekonane do ''wiaderkowych, mielonych polproduktow'' czy pasjonatek tradycji nieposiadajacych maszyny do mielenia (jak ja). W koncu skonczy sie narzekanie mezow ze ''w tych wiaderkach z mielonym twarogiem to pewnie pelno chemii''. Zaskoczycie rodzine przepysznym, domowym ciastem a sernik ten wcale nie wymaga tak duzo pracy jakby sie zdawalo. ;-) Sernik- jest to jedno z moich ulubionych ciast (procz jablecznika krolewskiego klik) i jeszcze kilka lat temu bylo moim popisowym wypiekiem.
Sernik Wyborny pojawil sie ostatnio u mnie na bozonarodzeniowym stole.  Mam nadzieje ze Wam tez sie spodoba i zasmakuje. Polecam :)




Sernik Wyborny 
-ok. 60 dag twarogu poltlustego lub tlustego
-5 jaj
-1 szklanka mleka (250g)
-3/4 szklanki cukru (200g)
-1/2 szklanki maki ziemniaczanej lub 2 budyn waniliowy (ja uzylam maki)
-szczypta soli
-200g biszkoptow jako spod
-dodatki: aromat, skorka starta z cytryny i rodzynki (ja do sernika najbardziej lubie aromat rumowy lub migdalowy)


Jak sie robi?
1. Na poczatek przygotuj foremke (u mnie to byl prodiz). Wysmaruj maslem i wysyp bulka tarta a na dno poukladaj biszkopty jako spod ciasta.
forma przygotowana :)

2. Twarog, zoltka, polowe ilosci mleka oraz cukier (1/3 ilosci cukru zostawic do piany z bialek)- blendujemy krotko blenderem. Dodajemy make ziemniaczana, reszte ilosci mleka i blendujmy dalej dopoki masa nie bedzie jednolita. Dodajemy aromat, starta skorke z cytryny i ewentualnie rodzynki (obsypane delikatnie w mace aby nie opadly). Miksujemy krotko.
na poczatku przed blendowaniem masy twarogowej

po blendowaniu masy i dodaniu dodatkow


3. Ubijamy piane z bialek z dodatkiem szczypty soli. Na koniec dodajemy pozostawiona wczesniej, reszte cukru i krotko ubijamy.Dodajemy piane z bialek do masy twarogowej i mieszamy delikatnie i krotko drewniana lyzka .
Mieszamy lyzka(!) nigdy mikserem ;-)

4. Wylewamy gotowa mase na nasze biszkopty i wstawiamy do piekarnika na 150stopni na 1godzine. Jezeli jak ja pieczecie ciasto w prodizu to musi piec sie dluzej ok. 1,5h. Po upieczeniu zostawiamy sernik w uchylonym piekarniku /prodizu jeszcze na kwadrans.

No bedziemy juz piec.


5. Na koniec - ozdabiany wg. uznania. Ja najbardziej lubie serniki polane czekoladowa polewa (kupna lub domowa) i posypany kolorowa posypka a la cukiereczki. To moj ulubiony sposob na ozdobienie sernika. Ale ladnie wygladalby rowniez posypany cukrem-pudrem :)
SMACZNEGO :)


Pycha! Do kawki Inki ekstra:)


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. A dla mnie rodzynki sa niezbędne..i zapach rumowy :)

      Usuń
  2. Już sam jego wygląd jest cudny <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię serniki jeść, ale nie piec ;) Ten wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej lubię sernik lany, a ten wydaje się też smaczny i przede wszystkim szybki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik Lany? chyba nie miałam z takim styczności. Poszukam informacji:)Bedzie 1 w kolejce do wypróbowania:)

      Usuń
  5. Pysznie wygląda, ale czy się uda jak prodiż grzeje tylko z góry????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojecia :( Moj prodiz grzeje na gorze i dole i i tak musialam wydluzyc czas pieczenia dodatkowe 15 min.

      Usuń
  6. Pyszności ;D chociaż wczoraj najadłam się tyle pączków ze nie mm najmniejszej ochoty na słodycze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis, chociaż u mnie obowiązkowo bez rodzynek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie obowiązkowo z rodzynkami i aromatem rumowym. Moja ulubiona wersja. :)

      Usuń
  8. Uwielbiam sernik, dzięki za przepis :* :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez je lubie w roznych wersjach. Ten jest bardzo smaczny. :-)

      Usuń
  9. Świetny przepis ;) muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziekuje za przeczytanie mojego postu. Moze zostawisz komentarz:-) Milo bedzie poznac twoje zdanie na ten temat:-)

Nie musisz zostawiac linkow bo odwiedzam komentujacych :-)