Leczo Inaczej (z ciecierzyca)


Hej
Uwielbiam leczo od zawsze. Tak wiec gdy tylko zobaczylam na kanale MiszMaszowej25 przepis na troszke inne leczo niz to ktore robie tradycyjnie ,postanowilam sprobowac. Troche je zmienilam, polecam bo jest pyszne.


Leczo inaczej
Skladniki: 2 papryki rozne kolory (wzielam zielona i zolta)
2-3 pomidory (mozna uzyc pomodorow z puszki)
mieso (ja uzylam poledwiczki)
2 pory
1 puszka ciecierzycy
kasza kuskus albo jaglana (ja uzylam jaglanej)
przyprawy np. papryka slodka, pieprz, sol, lisc lubczyku, lisc lurowy, kurkuma

ciecierzyca po ang  chickpeans ,jakby ktos nie wiedzial

nie mialam kuskus. z jaglana wyszlo pyszne
Leczo juz zrobione
(kasza osobno-nakladana bezposrednio na talerz)


Jak to zrobilam?
Mieso pocielam na drobne kawalki i podsmazylam. Zawsze przyprawiam mieso przy smazeniu :pieprzem czarnym i sola. Po chwilo dodalam na patelnie pociete w kostke papryki i pory. Pod przykryciem dusilam calosc ok. 20 min. Do osobnego garnka wrzucilam pociete pomidory. Gdy Mieso z papryka i porem zrobilo sie na patelni miekkie- wrzucilam calosc wraz z wytworzonym sosem do garnka do pomidorow, podlalam woda i dusilam ok 30 min. Dodalam do garnka przyprawy: lisc lubczyku, 3 listki laurowe, kurkume i papryke. Na koniec gdy mieso i wszystkie warzywa byly miekkie wrzucilam odsaczona ciecierzyce. W miedzyczasie osobno ugotowalam kasze jaglana. Kazdy nakladal sobie kaszy na talerz tyle ile chcial i polewal ''sosu warzywno-miesnego''. 


Musze stwierdzic ze ta wersja leczo,choc wydaje sie na poczatku ''dziwna'' naprawde jest przepyszna.
Polecam serdecznie!!

Komentarze

  1. W takiej wersji jeszcze nie jadłam, ale wszystkie składniki lubię :) Z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ciecierzyce jadłam po raz 1 i jestem naprawdę pozytywnie zaskoczona tym połączeniem :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. oj było było.Musze kiedyś jeszcze zrobić to leczo. Polecam :)

      Usuń
  3. Ciecierzyca jest calkiem smaczna, czasami uzywam w kuchni do jakis potraw ;-) Leczo lubie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero ja poznałam, nawet mi zasmakowała..muszę z nią pokombinować :)

      Usuń
  4. Ja też robię z cieciorką! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja spróbowałam 1 raz. Musze częściej po nia sięgać. Smakuje mi :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziekuje za przeczytanie mojego postu. Moze zostawisz komentarz:-) Milo bedzie poznac twoje zdanie na ten temat:-)

Nie musisz zostawiac linkow bo odwiedzam komentujacych :-)